סימן דולר ב שלושה גדלים טלפון ויד לוחצת על הטלפון

ניהול ובקרת תזרים מזומנים

תזרים מזומנים הוא כלי ניהולי פיננסי המשמש להערכת יתרות המזומנים שצפוי בעסק בכל רגע נתון בחודשים הקרובים. מדובר בכלי יעיל שהינו הכרחי לחיזוי המצב הפיננסי של העסק, יכולת העסק לפרוע התחייבויות, לממן השקעות, יוס אשראי ועוד. תזרים מזומנים הוא כלי חיוני לכל בעל עסק ולא משנה מה היא דרגת בשלותו, בין אם מדובר בעסק וותיק או בעסק חדש, אם מדובר בעסק רווחי או לא. ניהול לקוי או חלקי של תזרים המזומנים בעסק יכול להביא לתמונת מצב שגויה שעלולה לסחוף אפילו עסק רווחי לקריסה.

האם גם עסק רווחי יכול להיתקל בקשיי תזרים?

רווחיות העסק נמדדת בין מחיר המכירה למחיר הקניה ובקיזוז עלויות נוספות כמובן, אך בעיות נזילות כספית יכולות להיווצר בשל פערים בין מועד קבלת הכסף מהלקוחות ובין מועד ביצוע התשלום לספקים ווכן מתשלום עבור התחייבויות אחרות כגון : השקעות, פרעון הלוואות  וכו'. זו הסיבה שניהול תזרים מזומנים בעסק הינו חובה ולא מותרות.

מהו תזרים מזומנים

תזרים מזומנים מתייחס לזרימת הכסף בעסק, הכוללת את כל ההכנסות וההוצאות, השקעות, פרעון הלוואות וכו' במשך תקופה מוגדרת, בד"כ מספר חודשים קדימה. הדו"ח מאפשר הבנה יומית של המצב הפיננסי של העסק ומסייע בניהולו בצורה יעילה.

למה חשוב לנהל תזרים מזומנים?

ניהול תזרים מזומנים הוא כלי מרכזי בניהול פיננסי של עסק, שמירה על יציבותו ופתיחת אפשרויות לקידום עסקי. על פי דו"ח תזרימי המזומנים, ניתן לחזות את המצב הפיננסי של העסק בטווח הקרוב, ולהיערך מראש לאתגרים פיננסיים עתידיים. חשיבותו של ניהול תזרימי המזומנים מתגלה ביכולתו למנוע חוסר בכספים, שיכול להוביל למצב פיננסי קריטי, כלומר צורך בגיוס אשראי וחלילה חדלות פרעון.


כיצד דו"ח תזרים מזומנים מסייע לניהול העסק שלך

באמצעות ניהול יום יומי והצגת תזרים מפורט, ניתן להבין ולנהל את התזרים בצורה יעילה וחכמה. הדו"ח מאפשר  לזהות נושאים בהם יש לשפר את ניהול החברה, כגון צריכת משאבים לא מתוכננת, רכישת יתר של מלאי, ליקוי בגביה מלקוחות ועוד.

בניית תזרימי מזומנים לעסק הינה בניית מפת ניווט פיננסית, שמסייעת ללקוחות להתמצא בסביבתם הפיננסית בצורה יעילה ומבוקרת. אנו מסייעים ללקוחות ליצור תמונה ברורה כיצד הכספים זורמים בעסק שלהם, כולל הכנסות, הוצאות, התנהלות בנקאית והכל על פי המאפיינים והצרכים הייחודיים של כל עסק ומתוך הבנה מוחלטת של מצבם הפיננסי ושל האתגרים וההזדמנויות של העסק שלהם, ובכך נאפשר להם לתכנן את צעדיהם הפיננסיים בצורה יעילה.

מאמרים נוספים

בניית תקציב

תקציב מהווה את המסגרת הבסיסית שבה מתרחשת הפעולה הפיננסית של הקבוצה או האדם. מאפשר לנו להבין ולנהל את ההוצאות וההכנסות בצורה מתוכננת ומבוקרת.

קרא עוד »

תמחור מוצרים ושירותים

הצלחת העסק היא תוצאה של מספר גורמים קריטיים, וביניהם נמצא תהליך התמחור של המוצרים או השירותים שהעסק מספק. תמחור נכון הוא לעיתים הפרמטר המכריע שבין הצלחה לכישלון של העסק.

קרא עוד »
לוגו של וואליו

תודה

הפרטים נשלחו נחזור לריכם בהקדם

דילוג לתוכן